T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / MURATPAŞA - Ahmet Bileydi İlkokulu

E TWİNİG NET

Şbt

BİLİNÇLİ  İNTERNET KULLANIMI E BROŞÜR

 

Ekm

 

Okulumuz 2019/2020 eğitim-öğretim yılı bünyesinde Özel eğitim öğretMENİ Hülya Bulut Duran ,Rehber ÖĞRETMENİ Vecihe İnan, Okulöncesi öğretmenleri Aygül KILINÇ ve Bade KOCAOĞLU tarafından 6 ayrı eTwinning projesi yürütülmüş olup 9 ulusal kalite etiketiyle ödüllendirilmiştir.

 

Kalite etiketi ne anlama gelir? 

 

eTwinning Kalite Etiketleri, çok iyi niteliklere sahip eTwinning projeleri düzenleyen öğretmenlere verilmektedir. Bu etiketler, projenin belirli bir ulusal standarda ve Avrupa standardına ulaştığını belirtmektedir.

 

Kalite etiketini kim verir?

 

Her ülkedeki Ulusal Destek Servisi (UDS), okullardan gelen başvuruları Ulusal Kalite Etiketi için değerlendirir. Etiketler, yıl boyunca verilir; ancak bazı ülkelerde son başvuru tarihleri sabittir, bu nedenle ülkenizdeki son başvuru tarihleri hakkında bilgi almak için Ulusal Destek Servisi'nize danıştığınızdan emin olun. Başvurunuz kabul veya red edildiğinde; UDS'niz sizinle iletişime 

 

KALİTE ETİKETLERİ İÇİN KRİTERLER

 

Pedagojik Yenilikçilik

 

 

 

  • "proje, teması bakımından özgündür

  • çeşitli pedagojik yöntemler kullanılır

  • projeye öncülük yapanlar öğrencilerdir

  • öğrenciler ortaklarıyla etkileşime geçer ve bilgi toplama, problem çözme, araştırma, karşılaştırmalı çalışma gibi farklı metotları kullanarak işbirliği içinde çalışırlar

  • öğrenciler sanatçı, gazeteci, teknisyen, bilim insanı, aktör gibi farklı roller üstlenirler.

     

    Müfredat ile Entegrasyon

 

  • proje, okul müfredatına ve ders programına dayanır

  • proje çalışmalarının çoğu, okul saatlerinde yapılır

  • projedenin müfredata entegrasyonu açık bir şekilde görülmektedir

  • proje çalışmaları, öğrencilerin becerilerini ve yetkinliklerini geliştirmelerine imkan sağlar

  • proje bazlı pedagojik çerçeve, öğretmen tarafından açıklanmış ve belgelenmiştir.

     

     

     

     

    Ortak Okullar arasında İşbirliği

 

  • İşbirliği aktiviteleri, iletişimin ötesine geçer

  • ortak okullar, ortak aktiviteleri gerçekleştirmek için birlikte çalışırlar

  • ortaklar sadece bilgiyi alanlar konumunda değildir

  • işbirlikçi aktiviteler, somut bir sonuca götürür

     

    Teknoloji Kullanımı

 

  • teknoloji, ortaklara pedagojik hedeflerini gerçekleştirmeleri için yardım etmek amacıyla kullanılır

  • araçlar, ortaklara kendi aralarında daha iyi işbirliği yapmaları için yardımcı olur

     

    Sonuçlar, etkileri ve dökümantasyon

    Görünür sonuçlar, şunları ortaya koyar:

 

  • proje sonuçları, çevrimiçi olarak sunulur

  • öğrenciler, TwinSpace'e dahil edilmiştir

  • planlama – aktivite açıklamaları – değerlendirme – geri bildirim de dahil olmak üzere projenin tüm adımları, belgelenmiştir

  • projenin, projede yer alan öğrenciler ve öğretmenler üzerindeki etkisini değerlendirdiniz ve yayınladınız. " anlamına gelmektedir

     

 

Ekm

 

Okulumuz sene başı yapılan seminer toplantımızda eTwinning projelerinde aktif olan öğretmenlerimiz Hülya Bulut DURAN,Vecihe İNAN ,Bade KOCAOĞLUve Aygül KILINÇ  yürüttükleri projelerle ilgili öğretmenlerimize  tanıtıcı ve açıklayıcı bilgiler verdiler. Etwinning portali nedir? Nasıl proje yürütülür? Disiplinler arası entegrasyon nedir? Web2 araçları ile öğrencilerin BT kullanımları hakkında bilgiler verdiler.  Erasmus çalışmaları yürüten İngilizce öğretmenlerimiz Pınar TEKKILIÇ  ve Funda SANNAV öğretmenlerimiz de yürüttüğümüz Erasmus programı Avrupa projeleri hakkında bilgiler verdiler. Okulumuz eTwinning Avrupa proje çalışması kapsamında 9 ulusal kalite etiket ödülü almıştır. Okul Müdürümüz Hakan Yılmaz bu proje çalışmalarına katılan ve  katkıda bulunan öğretmenlerimize teşekkür belgesi vermiştir.

 

 

https://padlet.com/Vecihe/aak17wc1qxjm

 

https://padlet.com/badekocaoglu/82vq1q6dr76u

 

https://padlet.com/badekocaoglu/y0ym82xlfcp6

 

https://padlet.com/kilincaygul2507/l0eo7i5sqtvn

 

https://padlet.com/alperhakan07/dc8sozyfxyqq

 

https://padlet.com/hulya_blt07/wjvvqpfylng8

 

https://padlet.com/hulya_blt07/xqgv7sfem5fi

 

https://padlet.com/duranhakan957/6l6mv3tb2rj6

 

https://padlet.com/duranhakan957/gshii35jjcsf

 

 

Ekm

 

10-11 Şubat Güvenli İnternet gününde cw20-Ngosl kodunu kullanarak Özel eğitim öğretmeni Hülya Bulut Duran ile Rehber öğretmen Vecihe İNAN,Okul Öncesi öğretmenleri Bade Kocaoğlu ve Aygül Kılınç " Değerlerimizle Yaşıyoruz ile Çocuğun Gözünde Sanat " eTwinning projeleriyle  Codeweek kodlama etkinliğine öğrencileriyle katıldılar.

 

 

 

    AB kod haftası kodlama ve dijital okuryazarlığı eğlenceli ve ilgi çekici bir şekilde herkesin ayağına getirmeyi amaçlayan bir girişimdir. Öğrencilerimizde problem çözmeyi, dijital yetkinliği ve kodlamayı, işbirlikçi öğrenme, proje tabanlı  öğrenmeyi, analitik beceriler ,sıralama, yön, akıl yürütme, günlük yaşam becerileri, yaratıcı düşünme, olaylar ı ilişkilendirme vb .gibi düşünmeye ilişkin hayati yeteneklerini geliştirebilmelerini sağlamak amacıyla okulumuzda  "Güvenli İnternet Haftasında " kodlama etkinliklerini derslerimize entegre ederek gerçekleştirdik. Kodlamalar sonunda mükemmellik sertifikası aldık.

 

Ekm